מכללת העיר/פתח תקווה

תמונות

next-image
previous-image

תכנון בית ספר – נקודת המבט של הארכיטקט

מאת: דוד נופר | 2007
בתהליך התכנון יש חדירה לטריטוריה סובייקטיבית, בעיקרה כאדריכל: יוצר, מקבל הנחיות כלשהן ואז פועל. חלק אחד פועל "כאוטומט", קיימות הנחיות מובנות ותקנים ברורים.האדריכל מבצע תרגום של מוצרים ושל מצבים לשפה אדריכלית, מהכתב לשרטוט בתרגום סובייקטיבי. חלק אחר – יצירתי. כאן הארכיטקט בא לאפיין, לזהות לחבר ולעבוד עם חמשת החושים או חלקם ולא על פי קטלוג. אני נמצא במרחב הזה: חלקו קטלוגי וחלקו יצירתי. לפי דעתי החלק המעניין ביותר הוא בקטע הסובייקטיבי של האדריכל "הטוב" "המוכשר", זה הנותן ערך מוסף גבוה יותר. זה גם מה שעושה את ההבדל בין עבודה רגילה פונקציונלית לעבודה יצירתית ....
>

מידע נוסף

פתח תקוה - מכללת העיר

 

מיקומה של המכללה, סמוך לאצטדיון תחנת הרכבת ומוסדות תרבות וחינוך מרכזיים - טבע את ״שפת הגוף״
״של הופעתו הארכיטקטוני.

חזיתותיו מבוססות על פלטות אמבואידליות  חופשיות, מאפשרות לכל קומה תכנית חופשית, אף שההרכב
הפנימי הוא קומתי - חזרתי, וקומה יושבת על קומה במדויק.

המרפסות הקומתיות נמשכות בכל קומה באופן חופשי ומייצרות, באמצעות שקיפות כל הקומות - הופעה חופשית
ומשתנה, בכל היקפה.

השקיפות מתאפשרת תוך שימוש בקירות מסך קומתיים לכל היקף המבנה- היוצרים מבטים החוצה אל הנוף,

ופנימה מהסביבה הסמוכה.

בשעות הלילה ובאמצעות תאורה פנימית דלילה - נוצרת תופעה צבעונית משתנה תוך תנועה סביב המבנה.

בהרכב המכללה מוסדות העשרה לגיל השלישי, ומוסדות נלווים נוספים.